تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۲
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۳۱۶۶۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
آشنایی با سهامداران عمده حقیقی (قسمت ۱۲):

یک خارجی در بین سهامداران عمده سباقر | چه سهام دیگری در سبد این خارجی است؟

‌می‌متالز - در دوازدهمین قسمت از آشنایی با سهامداران عمده حقیقی در سایت نبض بورس این بار به سراغ سهامداران عمده حقیقی سیمان باقران رفته ایم. جایی که یک سهامدار حقیقی خارجی در فهرست سهامداران آن دیده می‌شود. سهامداران عمده حقیقی سباقر چه کسانی هستند؟

به گزارش می‌متالز، سهامداران هر شرکت در یک دسته بندی به سهامداران عمده و خرد تقسیم بندی می‌شوند. سهامداران عمده سهامدارانی هستند که دارای بیش از یک درصد از سهام شرکت می‌باشند و در سایت TseTmc در بخش سهامداران هر سهم نام آن‌ها نمایش داده می‌شود.

در یک تقسیم بندی دیگر سهامداران عمده به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می‌شوند. سایت TseTmc در قسمت مربوط به سهامداران حقوقی نام شرکت‌ها را اعلام می‌کند، اما در رابطه با سهامداران حقیقی عمده از آن‌ها با عنوان شخص حقیقی یاد می‌کند و اسامی این سهامداران عمده حقیقی نامشخص است.

سهامداران عمده حقوقی دلایل مختلفی برای حضور در یک سهم دارند، ولی بیشتر سهامداران عمده حقیقی به منظور کسب سود بعضا اقدام به خرید سنگین یک سهم می‌کنند و بعضا نام آن‌ها در لیست سهامداران عمده مشاهده می‌شود.

نبض بورس قصد دارد تا با توجه به اسناد و مدارک موجود، به معرفی سهامداران عمده حقیقی هر نماد بپردازد. این دوازدهمین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی می‌باشد. با ما همراه باشید.

سهامداران عمده حقیقی سباقر (سیمان باقران) چه کسانی هستند؟

هنگامی که در سایت TSETMC نماد سباقر که مربوط به شرکت سیمان باقران می‌باشد را جستجو کنید و به بخش سهامداران آن مراجعه کنید با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

یک خارجی در بین سهامداران عمده سباقر | چه سهام دیگری در سبد این خارجی است؟

همان گونه که ملاحظه می‌گردد در بین سهامداران عمده سیمان باقران، اشخاص حقیقی بسیاری به چشم می‌خورد که یک نفر به دلیل خارجی بودن بیشتر نظر‌ها را به خود جلب می‌کند. این شخص حقیقی کیست؟

یک خارجی در بین سهامداران عمده سباقر | چه سهام دیگری در سبد این خارجی است؟

تصویر زیر نشان می‌دهد که شخص حقیقی، سعادت خان جلال زهی است. او هم اکنون مالک ۸ میلیون از سهام سباقر معادل ۱.۳۹ درصد از کل سهام شرکت است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که احتمالا این شخص حقیقی خارجی در نماد وثوق نیز سهامدار است. گفتنی است در کارنامه معاملاتی وی نام نماد‌های شزنگ و فکمند نیز به چشم می‌خورد.

اما سایر اشخاص حقیقی سباقر چه کسانی هستند؟

سایر اشخاص حقیقی به شرح زیر می‌باشند:

حاجی محمد نصیری ۱۷.۶۵ درصد، امید نصیری ۹.۵۳ درصد، فیروز منجیلی ۴.۵۷ درصد (هم اکنون ۵.۱۷ درصد) و مصطفی بیاتی ۳.۲ درصد از کل سهام سیمان باقران را در اختیار دارند.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده